سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن گفت: ایران در استخراج سنگ های معدنی، رتبه سوم جهان را داراست. به گزارش ایرنا، وجیه الله جعفری در مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان، افزود: ایران پنجهزار و 700 معدن دارد که از این تعداد بیش از 4600 معدن فعال است و از این تعداد یکهزار و 400 معدن را معادن سنگ تشکیل می دهد و سالانه 285 میلیون تن سنگ از این معادن استخراج می شود.
   وی میزان ذخایر معادن کشور را چهار میلیارد تن ذکر و اضافه کرد: از این میزان 3/2 میلیارد تن آن قطعی است که هفت درصد آن را ذخایر سنگ تشکیل می دهد.
   وی با تاکید بر این نکته که در سال های اخیر میزان بهره وری در بخش اکتشاف و استخراج معادن افزایش یافته است، متذکر شد: گرچه وضعیت بهره برداری از معادن نسبت به گذشته بهبود یافته اما نیازمند ارتقاء بیشتر در این بخش برای رسیدن به سطح مطلوب می باشیم.
   جعفری، با تاکید بر نوسازی وبازسازی صنایع فعال در زمینه فراوری سنگ های معدنی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از صنایع فعال در این بخش نیازمند بازسازی و نوسازی است اما فقط 200 واحد برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای بازسازی و نوسازی ثبت نام کرده اند که انتظار می رفت با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اقبال بیشتری در زمینه نوسازی و اصلاح ساختار این صنایع صورت گیرد.
   وی با بیان اینکه از شش هزار واحد صنعتی فعال در زمینه صنعت سنگ در کشور فقط 250 واحد از فناوریهای روز بهره می برند، افزود: معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن، بر تعامل بیشتر بخش دولتی و بخش خصوصی برای تبدیل شدن سنگ به محصولی صادراتی تاکید دارد.
   وی گفت: این مهم نیازمند ایجاد کنسرسیوم های تخصصی و ایجاد انجمن هایی برای ساماندهی به صادرات است و این در حالی است که هنوز خوشه های صنعتی و صادراتی در کشور عملیاتی نشده است.
   هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان، روز دوشنبه با حضور معاون وزیر صنایع و معدن گشایش یافت.

نوشته شده در یکشنبه 90/2/25 ساعت 7:15 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین